20.8.11

Most nézem csak, hogy augusztus 20. van. Először is, Istvánoknak boldogat! Akik pedig este mennek a tűzijátékra, azoknak jó szórakozást! Egyebet nem fűznék hozzá, talán sokan tudjátok, hogy én inkább Koppány-párti vagyok. :)

Történések. Nem is tudom, hol kezdjem. Még annyira sem, hogy hogyan folytassam :) Egyszóval legnagyobb esemény az volt mostanában, hogy kitört egy fél fogam. (Megkímélném a társaságot az idevágó szóviccektől, kommentbe jöhetnek a jobbnál-jobb javaslatok) Ez amúgy nagyobb volumenű ügy, mint elsőre hallatszik. Mert egyelőre nincs belőle nagyobb baj, de ha begyullad, akkor marad 2 opció. Vagy elköltöm minden pénzünket, és elmegyek itt egy fogorvoshoz. (Mesélték, hogy itt mennyibe kerül egy tömés... És én még azt hittem, ennyit csak a dubai-i luxusprostik keresnek egy óra alatt!) Vagy arra költöm el minden pénzünket, hogy hazamenjek, és otthon csináltatom meg töredékéért. A két verzióban egy közös van, pirospontért lehet jelentkezni, aki kitalálta.

Ennyi izgalom után haladjunk tovább a többi témával. Volt, aki azt mondta, tiszta gasztroblogot csinálok. Nagyon megtisztelő, de nem hinném. Néhány bejegyzés után nem is írtam nagyon kajákról. Minden nap főzök valamit, zömében elég profán dolgokat, annyira nem nagy izgalom, hogy körbefotózzam meg regéljek róla. Viszont elgondolkoztam most azon, hogy tényleg vannak olyanok, akik életükben még rántottán kívül mást nem csináltak? Sőt, sokan büszkén vállalják is. Aztán inkább rendelnek egy pizzát, ami szerintem nem is olcsó, és annyira nem is változatos. Szóval elhatároztam, hogy próbálok kedvet csinálni azoknak, akik esetleg ilyen cipőben járnának (és még olvassák is a blogomat). Leírom, ma mit csináltam, tényleg pofonegyszerű. Nekem anno valami hasonló volt, amit először elkészítettem, egy barátom inspirálására.

Nevezzük tepsis húsnak. Főzésben szerény vagyok, nem akarom magam után elnevezni. :) Szóval, ha valaki most kezdi az ipart, azt ajánlom, csirke mellel kísérletezzen. Szinte lehetetlen elrontani. Nem lesz rágós, nem lesz kemény. Végy egy csirkemellet! Egy főre durván egy fél csirkemellet lehet számolni. Ha egyben van a csirkemell, kicsit úgy néz ki, mint a lepke :) Érdemes középen kettévágni. Csontot, mócsingot ügyesen lenyesni. Kell még (2 főre) kb. 5 nagyobb krumpli. Meghámozod, szeletekre vágod. Veszel egy tepsit, ami nem túl széles és nem túl lapos, mert az süti sütésre jó. Olyan tál formája legyen inkább (én most pite-formát használtam), de jó a tűzálló tál is. Vajjal kikened szép alaposan, aztán mehetnek bele a krumpliszeletek. Szép szorosan egymás mellé. Ha egy sor megvan, enyhén sózni, borsozni. Én egy kis provansze-i fűszerkeveréket szórtam most még közé. Csak finoman! Jöhet a következő sor. Aztán ha a krumpli elfogyott, tetejére fektetjük a csirkemelleket. Előtte picit sózzuk-borsozzuk szintén, tetejére kevéske fűszerkeverék. Eddigre a tál már nagyjából meg is telt. Tetejére fektetünk pár szelet bacon szalonnát. Ez azért jó, mert így a csirke nem szárad ki annyira. Meg persze a szalonna ropogósra pirulva külön élmény szerintem. Ha nincs szalonna, akkor alufóliával érdemes letakarni, hogy ne száradjon ki. Ennyi. Mehet be a 180 fokos sütőbe, kb. fél óra - 40 perc. Amikor a szalonna már pirosra sült, érdemes a krumplit megnézegetni, hogy jó-e már. Csemegeuborkát érdemes mellé enni, mert a csirke még így is elég száraz. Lehet variálni a dolgot! A krumpli rétegek közé hagymát, vagy egyéb zöldséget (paradicsom, paprika, gomba) dobni, provansze fűszer helyett valami mást használni (ha köményt, akkor magyarosabb lesz, ha szerecsendiót, curryt, gyömbért, akkor orientálisabb). Az egészet akár le lehet egy adag tejföllel önteni, 1-2 gerezd fokhagymát közé dobni, és már majdnem dorozsmai. De lehet a húst mustárban pácolni, de akár kókusztejben is. Ez mind egy-egy másmilyen kaját fog kiadni, érdemes kísérletezni!

Ugye milyen egyszerű? :)

Legközelebb még nem tudom, milyen rovattal fogok előjönni, lehet szavazni! :)

1 megjegyzés:

  1. Van Dublinban magyar fogorvos, nem olcsó, de jó, és annyira nem drága, mint az ír. Nekem már volt egy tömésem náluk. 160 euró volt, de ebben az első konzultáció ára is benne volt. http://www.madenta.ie/index.php?madentaclinics#nogo

    VálaszTörlés