14.7.11

Dzsimm és hasonlók

Vettem újra netet, úgyhogy tudok írni :) Próbálok majd most már nagy betűket is használni, hogy könnyebb legyen olvasni a nyájas közönségnek ;)

Tegnap meglátogattam a helyi gym-et, gyengébbek kedvéért: gyúrtam wazze. Nagy mákom van vele, 1 hónapja nyitott, és itt van 200 méterre. A tulajra azt hittem, hogy lengyel, de kiderült, litván. Szó mi szó, nem beszél túl jól inglis. A közönség nagy része is litván volt, 1-2 helyi fiatal srác pluszban (gondolom szünidei elfoglaltság). Az egyiket már ismertem, volt tetováltatni a szalonban. És mondta, hogy a magyar lányok mennyire "looks good", és, hogy majd most felgyúrja magát, és jön Magyarországra csajozni. :)
Szóval van konditerem is, le tudom magam kötni. Felszereltsége nem rossz, főleg, ha összevetjük, hogy egy 5000 fős településről van szó. Azért kicsit olyan "litván", de a célnak megfelel.
Sajnos konditermet itt már nem fogok tudni nyitni. És kérdeztem a faszit a táplálékkiegészítőkről is. Hát nem előkapott vagy 5 prospektust, köztük a Scitec katalógusát is, ami köztudottan magyar kötődésű, bár a brand image szerint amerikai... Mondta, hogy egy haverja importálja ezeket, Dublinban van boltja. Francba, még egy ötletem ellőve...

Apropó, Dublin. Megnéztem a magyar bolt (paprika stores) honlapját. Gyakorlatilag mindent lehet kapni, amit otthon. Túró Ruditól a kolbászig, Baba szappantól az újságokon át a bográcsig bezárólag. Persze átszámolva némileg magasabb áron, mint otthon, ami természetes. De még így is megérheti annak, aki Dublinban lakik, mert az alapvető élelmiszerek erősen versenyképesek árban az itteniekkel, és van jó pár dolog, amit csak itt tudsz megvenni, ha hazai ízeket szeretnél érezni. Azt mondanom se kell, hogy itt egy boltban milyen gyatra borokat lehet kapni 10-15 euróért. Ugyanennyiért a Paprikában kiváló magyar borok közül válogathatsz, 17-ért már Bock Ermitage Cuvée-t is lehet kapni. Nagy szívfájdalmam viszont, hogy hiába is vennék bográcsot, nem nagyon fogok találni helyet, ahol tüzet lehet rakni. Ez a fajta főzési mód erre teljesen ismeretlen, csak a BBQ, amit szabadban lehet. Nincsenek is tűzrakó helyek, állítólag az ózon miatt izgulnak. Szóval az első bogrács party még várat magára.

Visszakanyarodva a kajákra; talán említettem, hogy itt kicsit másmilyenek a húsok, a sertésnek szinte csak a sonka részét lehet kapni, esetleg egy kis karaj. De persze elég más bontásban, mint nálunk, és minden egyen formájúra alakítva. Viszont vettünk egy amolyan tarjára hasonlító húsit (ham joints, vagy valami hasonló neve volt), és két szép szeletet bepácoltam, kisütöttem. Ahogy elkezdtem megvagdosni, hogy kész van-e, látom, hogy tiszta rózsaszín. Mondom nem lehet igaz, hogy fél óra sütés után még véres legyen. Hát nem, ez a hús ilyen színű. Gyönyörű, otthon a Mangalica boltban ettem ilyet a Bartók B. úton. És olyan finom ízletes...Nem fogunk koplalni :)
Közben a halakat is tovább tesztelgetem, mára whiting lett bepácolva, ami a szótár szerint vékonybajszú tőkehal. Még nem is hallottam róla, kíváncsian várom.. Nagyon guszták, ahogy a jégre ki vannak pakolva, és ez egy helyi nagyobbacska közért csak... Navanban külön bódéból árulták az utcán, Dublinban gondolom még nagyobb a választék.

Az időről: a napokban nagyon szép idő volt, már vagy 2-3 napja nem esett (közben már le is kopogtam az asztalon...), és kellemesen süt a nap. Reggel Ami kiült a kertbe napozni. Itt olyan erősséggel süt a nap, hogy még ő sem sül le. Kb. mint nálunk egy kellemes márciusi nap. Pont jó! :) Csak ilyen lenne mindig! (nem lesz... :))

Köszönöm az eddigi figyelmet, és mondom, kérdezzetek nyugodtan! Lehet használni ám a komment részeket! És ha otthon van valami érdekes esemény, ne hezitáljatok megosztani akár itt, akár facebookon...

Huginak ezúton is gratulálok a diplomájához, sajnálom, hogy nem lehetek ott a diplomaosztón! Este hörpintek egyet a tiszteletedre!

6 megjegyzés:

  1. Nagyon élvezem, mert olvasmányos a blogod, látom, gondoskodtok Magatokról, nagyon helyesen, csak így tovább!:-))

    VálaszTörlés
  2. paprika store itt is van londonban...az arakat kb ugy szamitjak at, h ami otthon 175 ft, az itt 1.75 font...szoval kxxva draga. bar aminap keszitettem vargabelest...szo, ami szo...kenytelen voltam a reteslapert a magyarokhoz menni, mert az valoban ott a legjobb. :D deee ha tehetem, inkabb a lengyel boltba megyek (pl tejfol), lehet hasonlo dolgokat kapni sokkal jobb aron. ott nincs sok lengyel? itt mar sajat bankjuk van...

    VálaszTörlés
  3. az a saját bank nagyon durván hangzik! :) itt is sok lengyel van, de csak Dublinban láttam jelét. Itt Kellsben csak litvánokkal találkoztam, meg egy cseh-vel.

    VálaszTörlés
  4. Nagyobb varosban biztos vannak ott is dogivel. Mondjuk jobban orulok nekik, mint az egyebeknek. :D

    VálaszTörlés
  5. igen, legalább nem fosztogatnak szociális alapon... :)

    VálaszTörlés