12.10.11

túl az első munkán

Jelentem, túl vagyok az első munkán. Két hétig húztam, aztán úgy döntöttem, visszajövök Kellsbe. Most már elmondhatom, Almánál töltöttem ezt a két hetet, mint after sales agent, illetve annak még csak a tréning időszakával. Német területre vettek fel, amihez őszintén szólva nem sok kedvem volt. És a customer service se az életem célja, főleg nem 300 kilométerre "otthonról". Azért jó volt, a tréning érdekes volt, gyakoroltam közben az angolt, és ha minden igaz, még fizetni is fognak erre a két hétre. Sajnos erre az időszakra esett az is, hogy az alapító-nagyfőnök meghalt. Mivel vele foglalkozott a világsajtó, megismerkedtem én is kicsit munkásságával. Sajnálom szegény párát, biztos okos faszi volt. Neki legalább megadatott, hogy még életében elismerjék munkásságát, és láthatta vízióit valóra válni. Ez sok magyar géniuszra nem mondható el...
Amúgy gondoltam is rá, hogy beleírom a kísérőlevelembe, hogy "Kedves HR-es, amennyiben ki akarja nyírni a nagyfőnököt, kérem vegyen fel a munkára".

Na, szóval most újra itt Kellsben. Elvileg lesz a héten még egy interjú. De ami érdekesebb, hogy közben Ami önállósodott. A tulajék nem akarták már tovább vinni a boltot, és felajánlották, hogy vegye át. Nem a legjobb időszakban, mert elég nagy pangás van, de azért nagyon örülünk, hogy végre a magunkénak érezhetjük a boltot. El is kezdtünk ötletelni, hogy hogyan csinosítjuk ki, meg miket csinálunk még, de sajnos mindenhez pénz kell, ami meg nem nagyon dob fel minket mostanában :P De ha valaki erre jár mostanság, térjen be nyugodtan; magyaroknak, régi ismerősöknek most már sokkal könnyebb némi kedvezményt biztosítani. :) Ja, Ami új oldalát meg lehet látogatni itt http://www.facebook.com/tattooshopkells és ha már ott jártok, nyomjatok nyugodtan egy "lájkot" is :)

Írjak valami okosat is? Először is, ha valaki ide akar jönni dolgozni, vegye figyelembe, hogy itt még nehezebb munkát szerezni, mint otthon. A legegyszerűbb opció az ügyfélszolgálat. De nem ám a magyar ott sem, hanem a német mondjuk. Cork csurig van magyarokkal, az Apple-nél is csak úgy nyüzsögtek. Persze mindenki valamelyik német részlegen, vagy, akit eredetileg magyarra vettek fel, azok a UK hívásokat kezelték. Merthogy a magyar piac fabatkát nem ér, viszont a németet (beleértve a svájci és dán piacot is) alig bírják lekezelni. Megint csak ott vagyunk, hogy mi a szarnak tanuljon az ember, mikor itt csak a nyelvtudásodra kíváncsiak. Maga a munka se előképzettséget, se túl magas IQ-t nem igényel. Azért szeretik amúgy a magyarokat felvenni német területre is, mert tőlünk még az értelmesebbje is bevállalja ezt az alja melót... Szóval kiváló lehetőség bölcsészeknek, nyelvtanároknak... Csak beszélni kell, és megkapod az otthoni fizetésed legalább dupláját, de ha a tanári fizetésből indulok ki, akkor inkább négyszeresét...

Képeket sajnos nem nagyon csináltam Cork-ról, kisebb bajom is nagyobb volt annál :) De majd egyszer remélem még visszamegyünk turistaként, és majd akkor. "Busy" kis város, második legnagyobb népességű város itt, mégis viszonylag kis területre összezsúfolva. Gyalog simán bejárható az egész központ. A Lee folyó két partja kicsit olyan, mint Budapest: az egyik oldal lapos, nagy sétálóutcákkal, a másik dimbes-dombos. De az egész méretre 37 nkm, mint mondjuk a XVIII. kerület. Sok a turista, így a kocsmák minden este televannak, és inkább hasonlítanak egy discora, mint egy csendes pubra. Az egész város olyan túlzsufi volt, nekem nem nagyon jött be. Viszont vannak agglomerációs részek, alvóvárosok, ahova a családok kiköltöznek. És szép lehet a tenger-delta is, kár, hogy nem jutottam el megnézni (illetve az autópályáról futólag).

Nos, ezek lettek volna a legújabb fejlemények. Legközelebb jövök majd valami más témával is. Tessék bátorítani, miről írjak? Gasztro, filmek, politika?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése