27.2.16

Újévi fogadalmak

Talán furcsán hat újévi fogadalmakról írni/olvasni február tájékán. Ebből látszik, milyen gyakran ülök le gépelni. Meg szerintem sokan vannak is már, akik meg is szegtek hangzatos fogadalmaikat, lehet van olyan, aki pedig még el se kezdte végrehajtani. Azt akartam ezzel szemléltetni, hogy igazából nem sok értelme van az ilyen egyszeri nagy félbuzdulásoknak, mint ahogy szeretni egymást sem csak karácsonykor kell. Ellenben ez egy jó lehetőség arra, hogy emlékeztessem magam, mi fontos és mi nem, milyen elkezdett folyamatokat kell még tovább erősíteni, és mi az, amit lehetőség szerint elkerülni, lecsökkenteni.

Mi magyarok hajlamosak vagyunk mindig a negatívumokra koncentrálni, de mióta kiszakadtam abból a kultúrkörből, rájöttem, hogy az érdemek felsorakoztatásara is legalább annyira szükség van. (Nulladik pontnak fel is írom magamnak: pozitív szemlelet! J) Ennek megfelelően kezdem azzal, ami mar folyamatban van, csak fenn kell tartani, vagy még jobban ráerősíteni:

-          - Ügyek támogatása. Szerintem nagyon fontos, hogy mindenki találjon magának egy (vagy több) olyan ügyet, amit szívesen támogat pénzzel és/vagy szabadidejével. Különösképpen egy olyan világban, ami az egóra koncentrál. Néha el kell engednünk ezt az egót, és két percre nem a fizetésünkre koncentrálni, meg az új autóra amit meg szeretnénk venni. Hanem azokra, akik nálunk rosszabb helyzetben vannak. Évekig támogattam a Nyilas Misi tehetséggondozó alapítványt, de a dolog abbamaradt egy ideje. Vélhetőleg, mert nekem kellett volna újra jelentkezni náluk, és lekötött épp a munka, elfelejtettem… Mivel egy számomra nagyon szimpatikus kezdeményezésről van szó, ezt mindenképp tovább szeretnem vinni, és másnak is csak ajánlani tudom őket.

-          - Tanulás. Minél öregebb vagyok, annál inkább rájövök, hogy tanulni jó és érdemes. Három céges tréninget is kinéztem idénre, amik egyetemi akkreditációval rendelkeznek (a sok humbug egynapos tréning mellé) – majd meglátjuk, mennyi fér bele az időbe, de remélem legalább egyet be tudok fejezni.

-          - Televízió kiiktatása. Ez az egyik legjobb döntésünk volt pár évvel ezelőtt. Mar vagy 5 éve nincs TV élőfizetésünk, és el kell mondjam, az élet TV nélkül sokkal jobb. Persze néha, ha megnéznem a magyar meccset és csak neten keresztül, borzalmas minőségben tudom… Akkor kicsit hiányzik. De annyira jó, hogy nem szol mindig a háttérben. Mar csak az internettől kellene valahogy megszabadulni (nem túl reális), és mindjárt lenne időnk mindenre.

-          - Türelem. Határozott fejlődésen mentem át szerintem etéren, de ezt fenn is kell tartani. Szeretnék a családdal még türelmesebb és megértőbb lenni, ami egy kis csemete mellett azért nem kis kihívás. A munkahelyi frusztrációt is ki kell valahogy iktatni, mert nem visz előre. Csakúgy, mint a frusztrált vezetés – csak balesetet eredményezhet. Nagyon jól lehet alkalmazni a “circle of influences” elméletet, amit talán a közeljövőben egyszer kifejtek.

-         -  Étkezés. Az elmúlt évek igyekezete, hogy hetente egyszer legalább együnk halat mostanra talán beért, és mar teljesen természetszerű. Emellett próbálom az édességet és az olajban sült ételeket minimumra csökkenteni. Napi 4 liter víz, amiből 2-őt meg kell munkában innom. Eddig jutottam, de még nyilván van hova fejlődni.

-          - Sport. Ezzel állok talán most a leggyérebbül. Egész egyszerűen nem akar beleférni az időmbe. Pedig jól tudom, hogy milyen jól éreztem magam, mikor a heti legalább háromszori testmozgás megvolt. Nyilván ez a szar angliai időjárás meg a tél sem motiváló, de ennél akkor is jobban kell teljesíteni.

Van pár dolog, amin meg esélytelennek tűnik, hogy változtassak. De Róma se egy nap alatt épült :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése